meril*: Díky za zveřejnění. Práci jsem si přečetl a dozvěděl jsem se toho spoustu nového. U výsledků dotazníků jsem si v duchu říkal, kam bych se asi tak zařadil. Skončil jsem většinou s názorem většiny, tedy až na otázku směřující k diferenciaci, respektive jakési profilizaci dítěte už od útlého věku. Vzpomněl jsem si hned na jednu školku (myslím, že to bylo ve Švédsku), o které jsem se dočetl, že tamější učitelky úplně nechávají na dítěti rozhodnotí, zda bude jako chlapeček, nebo jako holčička. Určitě by se dítěti neměly zakazovat určité hračky nebo vybrané barvy, nicméně by se každopádně mělo vést k nějakému cíli (tj. ten ochranitelský pud atd.). Podobně by lidé v budoucnu totiž třeba nemuseli dítě naučit, jak se chovat ve společnosti, že má být slušné atd., aby si mohlo samo vybrat, jaké chce být. Samostatnost ano, ale v rozumné míře.
Co se týká žen samotných - i když mi sem tam ulítne nějaká narážka na kuchyň, určitě jim právoplatně patří rovnocenné místo ve společnosti. Ale někdy mi přijde, že jsou názory některých žen až nevděčné a sobecké - když se člověk podívá na vývoj rovnoprávnosti žen, musí uznat, že se postavení nepoměrně zlepšilo a stále se vyvíjí, nicméně nic nemůže být hned. Například ohledně platového ohodnocení: pokud žena zastane všechnu vyžadovanou práci, nevidím důvod, proč by neměla mít stejné množství peněz jako muž. Myslím si ale, že v řadě povolání žena zkrátka není schopna zastat 100% výkon muže, a proto je i tak ohodnocena. To je ale pouze můj dojem, takže s jistotou to tvrdit nemůžu.
KAždopádně GJ.
boudicca: Jéé Merile, zdravím z píše Díky za reakci, práci jsem psala dost narychlo (asi tři odpoledne na horách na to padly), a když to teď po sobě čtu, je to dost poznat, nicméně prezentovat budu stejně z hlavy, tak už jsem to nechala být
Já si taky myslím, že je potřeba u kluků pěstovat jakési "ochranitelské pudy", protože když kolikrát vidím ty spousty zdegenerovaných šampónků, chytám se za hlavu, obrazně řečeno.
A otázka peněz byla samozřejmě mířena na zaměstnání, kde fyzická síla nerozhoduje - administrativa, vedení společností apod.
sargo: Meril: na takové školky nemusíš jezdit do Švédska, i když samozřejmě těžko můžeš nechat dítě nechávat rozhodnout, jestli je chlapeček nebo holčička - to mu musíš prostě oznámit a buď to vezme nebo ne Ale nějaké preference hraček nebo barev, na to se už dneska ve školce nehraje. Přesto si děti většinou hrají - abych tak řekla, předvídatelně. Mám pocit, že víc na tom vydělaly holčičky, že nejsou tlačené do těch "hodných tichých"
Myslím, že zbytek tvého příspěvku spočívá v klasickém nedorozumění, a to že "rovnoprávný" NEznamená "stejný". Ano, jsou práce, které ženy nezastanou jako muži. A jsou práce, které nezastanou muži. To je v pořádku. Dokud se ale na ženskou v mužském povolání bude hledět s despektem (i když ho bude skvěle zvládat) a na chlapa v ženském jako na hrdinu (i když to tak zvládat nebude), k rovnoprávnosti bude daleko.
boudicca: Přesně! Akorát jsem ty tři věty musela rozvést na tři stránky minimálně
meril*: Jen pro doplnění, o čem jsem mluvil http://zpravy.idnes.cz/svedove-velebi-genderove-korektni-skolku-kde-se-ona-ci-on-nerika-pw5-/zahrani cni.aspx?c=A110627_134730_zahranicni_btw
S tvou myšlenkou o práci souhlasím. Nechal by ale na každém, aby si sám pro sebe zhodnotil, jaká povolání, která dříve zastávili výhradně muži, jsou nyní zastávána z velké části (či většiny) ženami a naopak. K rovnoprávnosti je asi ještě daleko, ale myslím si, že k ní míříme mílovýmo kroky, proto mě občas zarazí názory některých, řekněme nespokojených žen.
akvinka: Zajímavé čtení! Napsala jsi to opravdu skvěle, tak, že mě to donutilo dočíst celé najednou. Jinak držím palce s prezentováním
.